بانکداری
هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مقررات استخدامی

همکار نازنین بانک ملی برای دانلود مقررات استخدامی بانک ملی را کلیک کنید.

بانکداری داخلی1تجهیز منابع

همکار نازنین بانک ملی برای دانلود کتاب بانکداری داخلی1تجهیز منابع بانک ملی را کلیک کنید.

حقوق بانکی 2

همکار نازنین بانک ملی برای دانلود کتاب حقوق بانکی2بانک ملی را کلیک کنید.

حقوق بانکی 1

همکار نازنین بانک ملی برای دانلود کتاب حقوق بانکی1بانک ملی را کلیک کنید.

pos بانک صادرات

خدمات و محصولات قابل ارائه بر روی پایانه های فروش بانک صادرات ایران :

  1. انجام عملیات خرید
    • انتفال وجه از حساب خریدار (در کلیه بانک های عضو شبکه شتاب) به حساب فروشنده (در بانک صادرات ایران)
    • نمایش عملیات فروش بر روی صفحه نمایش و چاپ رسید
    • امکان چاپ ریز تراکنش های انجام شده جهت پذیرنده
    • انتخاب گزینه موجودی و نمایش موجودی کارت
  2. پرداخت قبوض خدمات شهری بر روی پایانه های فروش
  3. خرید / فروش شارژ رمزدار تلفن همراه (همراه اول)
  4. Multi Merchant (چند پذیرنده در یک پایانه های فروش): امکان اتصال چند شماره حساب در بانک صادرات ایران به یک پایانه فروش شما.
  5. pc-pos : پایانه فروش با قابلیت اتصال به نرم افزار حسابداری ـ صندوق فروشگاهی (نمایش اتوماتیک مبلغ خرید)
  6. Bluetooh Pos : پایانه فروش سیار دارای تکنولوژی بلوتوث
  7. GSM Pos : پایانه فروش سیار ، مجهز به سیم کارت تلفن همراه

حسین پهلوان کارمند بانک ملی ایران.

ادرس وبلاگ بانکداری حسین پهلوان همکار بانک ملی اداره امور شعب استان گلستان.

http://www.bank2010.mihanblog.com

نــگاه دوبـاره جــهان به پایانه های فروشگاهی/معرفی پر کاربردترین خدمات posها در کشورهای توسعه‌یافته


نــگاه دوبـاره جــهان به پایانه های فروشگاهی/معرفی پر کاربردترین خدمات posها در کشورهای توسعه‌یافته

مشتریان ترجیح می‌دهند از فروشندگانی خرید کنند که خدمات مختلفی را به آن‌ها ارایه می‌کنند از جمله خدمات مالی (همانند پذیرش کارت‌های پیش‌پرداخت، یا انتقال وجه)، ارتباطات مخابراتی (همانند Mobile top-up و airtime transfer) و بسیاری ویژگی‌های دیگر. آن‌ها می‌خواهند امکان پرداخت با کارت و انجام تراکنش در کیوسک‌ها، تاکسی‌ها، پمپ بنزین و غیره برایشان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جهان از آغاز قرن 21 تغییرات بیشتری را نسبت به گذشته تجربه کرده است. ارتباطات موبایلی افراد را به دنیای ارتباطات وارد کرده است و فروشندگان بیش از پیش درگیر دنیای ارتباطات هستند؛ آن‌ها خواستار پذیرش همه انواع پرداخت از پول نقد تا پرداخت کارتی و امکان اتصال به نهادهای مختلف برای ارایه خدمات ارزش افزوده به مشتریان‌شان هستند و از طرفی مشتریان ترجیح می‌دهند از فروشندگانی خرید کنند که خدمات مختلفی را به آن‌ها ارایه می‌کنند از جمله خدمات مالی (همانند پذیرش کارت‌های پیش‌پرداخت، یا انتقال وجه)، ارتباطات مخابراتی (همانند Mobile top-up و airtime transfer) و بسیاری ویژگی‌های دیگر. آن‌ها می‌خواهند امکان پرداخت با کارت و انجام تراکنش در کیوسک‌ها، تاکسی‌ها، پمپ بنزین و غیره برایشان فراهم شود.

تراکنشهای سنتی پرداخت

در تراکنشهای سنتی پرداخت با استفاده از POS، مصرفکننده کارت خود را در اختیار پذیرنده قرار میدهد تا تراکنش را روی دستگاه POS انجام دهد. هنگامی که امضا یا یک PIN مورد نیاز است، مصرفکننده به منظور تایید اینکه صاحبکارت است، امضا کرده یا PIN خود را وارد میکند. دستگاه POS به یک سیستم عامل متصل میشود که از طریق اتصال به شبکه محلی یا جهانی، برای تایید و اتمام تراکنش به سیستم صادرکننده متصل میشود.

این تراکنشهای پرداخت توسط صنعت پرداخت در طول چند دهه گذشته با دقت تعیین و شرح داده شدهاند و امروزه بهسادگی در محیطهای مختلف و مکانهای جغرافیایی متنوع انجام میشوند.

در این نوع تراکنش، نقش پایانههای پرداخت، آغاز پروسه تایید هویت دارنده کارت و سپس انجام تراکنش و ایجاد سند آن است.

اگرچه استفاده از دستگاه POS همچنان رایجترین روش پرداخت الکترونیک است اما با پیچیدهتر شدن صنعت پرداخت از نقطهنظر تکنولوژی و ورود امکانات جدید به عرصه رقابت، سازندگان این دستگاهها خود را مجبور به توسعه امکانات جدید به منظور جذب مصرفکنندگان و در نهایت تضمین بقای خود و محصولاتشان در این بازار پر تلاطم میبینند.

همچنین پذیرندگان به توسعه خدمات ارزش افزوده برای افزایش فروش خود توجه بیشتری دارند بهطوریکه پایانههای POS حکم وسیله افزایش درآمد از طریق ارایه خدمات ارزش افزوده را یافتهاند. در ادامه مطلب پنج نمونه از خدمات جدید قابل توسعه بر روی POS را مرور میکنیم.



ادامه مطلب

وضعیت کارت خوان های بانک ملت جهت هشیاری همکاران بانک ملی

وضعیت کارت خوان های بانک ملت جهت هشیاری همکاران بانک ملی

 پایانه های پرداخت الکترونیکی فروشگاهی بانک ملت (POS)

پایانه های پرداخت الکترونیک (POS) به عنوان یکی از ابزارهای قابل مدیریت، قابلیت ارائه خدمات متنوعی را به پذیرندگان دارا می باشد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ادامه مطلب

درباره وبلاگ

بانک ملی ایران بزرگترین بانک جهان اسلام
مدیر وبلاگ : حسین پهلوان

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر شما بهترین بانک در ایران از منظر اعتماد کدام بانک است؟











نویسندگان

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات